|i574]                                           DE LA VILLE DE PARIS.                                               147
CCXXXIV. — Led. Crétin.
18 janvier 1574. (Fol. 120 r°.
#e par hs Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris.
"Sur la requeste faitte au Bureau de lad. Ville, de la part de Loys Crétin, fermier des fermes des draps d'or, d'argent, soies et appartenances, le Pro­cureur du Roy et de laditte Ville joinct;
"Expresses inhibitions et deffences sont faittes à tous marchans et autres personnes, de fere entrer en ceste ville, faulxbourgs et appartenances aucunes mar­chandises de draps d'or, d'argent, soies et apparte­nances, que par les portes qui ensuivent, asscavoir :
t du costé de l'Unniversitté, par les portes S'Marcel et S' Jacques;
" et du costé de la Ville, par les portes S' Denys et Sainct Anthoine;
"sans qu'il soit loisible à nui d'en faire entrer par autres portes, rivieres, lieulx et autres endroictz de laditte ville : sur peine de confiscation des­dittes marchandises, suivant les Eddictz du Roy et baulx desdictz fermiers, faictz cy devant audict Crétin.
" Et affin que nul n'en prétende cause d'ignorance, seront les presentes deffences leues, publiées par les carrefours de ceste ville et faulxbourgs de Paris, à son de trompe et cry publicq.
"Faict au Bureau, le xvme Janvier m v' lxxiiii."
CCXXXV. — Pour faire recherche [des estrangers] par chacune sepmaine.
29 janvier 1574. (Fol. iso v".)
De par les Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris.
«Vous, Sire Guillaume Guerrier, Quartenier de laditte Ville, nous vous mandons et trés expresse­ment enjoignons, suivant les Lettres que presentes nous avons reçues du Roy W, que doresnavant vous laciez par chacune sepmaine bonnes et dilligentes recherches et roolle, au vray, des noms, surnoms et qualitez des personnes qui ne seront domicilliées et seront neanlmoings logez tant es maisons/ bour­geoises, hostelleries, tavernes, cabaretz que es col­leges de ceste ville et faulxbourgs. Et y appellez voz Cinquanteniers et Dixeniers pour les y emploier ainsy que vous verrez estre à faire; ausquelz enjoi-
gnons vous obeir et executer le present Mandement selon Ia forme et teneur d'icelluy.
"Et nous envoiez les procès verbaulx en bonne forme, chacun vendredi, pour iceulx envoyer au Roy le samedi suivant, ainsy qu'il nous est mandé.
"Et ferez lesdittes recherches modestement et sans aulcune chose esmouvoir.
"Si n'y faittes faulte, sur peine de nous en des­charger sur vous.
"Faict au Bureau, le xxixm0 jour de Janvier iu vc lxxhii.d
Pareilz Mandemens ont esté expédiez à tous les autres Quarteniers de lad. Ville.
CCXXXVI. — Pour la foire Sainct Germain des Prez.
ier février 1574. (Fol. 120 v°.)
#e par le Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris.
"Il est ordonné et enjoinct aux Cappitaines des
archers, harquebouziers et arbalestrierspistolliers de laditte Ville, de envoyer alternativement, trente per­sonnes de leur Nombre, garniz de leurs hallebardes et hoctons de livrée par chacun jour, à la foire
W La teneur de ces lettres n'a pas été transcrite au Registre; mais on peut y suppléer par Ie texte d'une autre missive du Roi, à la date du 4 février, qui est rapportée ci-dessous, art. CCXLV.
•9-